THE FIRST AEROPLANE IN THE WORLD INVENTED BY INDIANS
THE FIRST AEROPLANE IN THE WORLD INVENTED BY INDIAN
we know that it was invented by Write
brothers in USA.But the fact is different.1800-1900 was a
period of inventions- People were innovating left and right, at a
pace never attained since then. Eventually, two attempts got recorded
into the annals of aviation history. One was Santos Dumont of Brazil
and the other the Wright brothers of USA. The latter are accorded all
the credit today for being pioneers of manned, controlled flight.
Dumont’s supporters argued that his 14bis flew for 722 feet in
1906-1907 after his 1901 dirigibles; The Wright brothers did their
first 852’ flight in 1903, but more in secret. Brazilians argued
that Dumont flew without use of catapults and slopes to aid take off,
the Wright brothers did just that. Clement Ader did a self powered
flight in 1890; or so it appears, but just 8 inches above the ground.
Then there was John Stringfellow’s plane in 1848. The Wright
brothers did some more sparsely witnessed flight demonstrations
1903-1906.
Our country is the
major resource to the human relationships, culture and technology
too. We are not lacking in the area of Flying machines, we too have
plane technology, our Indian plane is called as विमान(vimana).
Our scientific technological engineering branches are called शास्त्र
(sastra). our Flying machines engineering is called as
विमान शास्त्र(
vimana sastra). The saint named भरद्वज
महर्षि (bharadwaja maharshi) written this
book. The book contains What is the concept of anti-gravity, what is
vimana, how to construct a vimana, how vimana works, what are the
types of vimanas, and how to carry weapons in vimanas also.
This concept was
implemented practically in India,six years before when Write brothers
invented the aeroplane in USA.This great
experiment was done by the great people MAHARSHI ANEKAL T.SUBBARAYA
SASTRY who is from Bangalore and SIVKAR TALPADE from Bombay.Subbaraya sastry was
a great sanskrit pandit and studied all the indian sastras.Most
people by knowing his intelligence used to come to see him and listen
some interesting facts. One of them was the industrialist who belongs
to Bombay, named Poonjilal giridhar.Giridhar stayed two weeks at
sri.subbaraya sastry's house and understood some facts. He went back
to Bombay and met Dr.Talpade, who is a scholar and researcher in
vimana sastra.Dr.Talpade met Sri. sastry and showed some models of
the vimanas.Subbaraya sastry went to bombay upon receiving the
invitation if Talpade.Mrs.Talpade is also a scientist, who was also
part of this experiment.
These three
people,MAHARSHI ANEKAL T.SUBBARAYA SASTRY, Dr.SHIVKAR
TALPADE,Mrs.TALPADE implemented practically FIRST INDIAN AEROPLANE
and named it as MARUTA SAKHI( means friend to air).
In 1895, at the area
called choupathi in Bombay, the machine was prepared to fly in the
sky.Everybody was eagerly waiting to see our plane including maharaj
of baroda sayajdev gaikwad, and lawyer mahadev govind ranade .The
plane was started with the veda mantras.मारुत
सखि went in the sky at 1500 feet and spent some
hours in the sky and reached the land at appropriate time.Everybody
felt very happy and said with one voice,'jai bharata mata'.
The british agents
and leaders felt astonished by seeing this experiment.The police
people did lathy charge on the people who wanted to see the plane
nearer.
The british
government banned to publish this successful experiment in the news
papers.After some time, the
Mr.Talpade and Mrs.talpade passed away and the relatives of Talpade
sold the research papers of this experiment the the foreign company
named raly brothers.
This great
experiment was first published on the news paper named KESARI which
was established by lokmanya balgangadhar tilak.The historian named
IVAS KOPSATIKA announced that the first inventor of the plane is
Talpade.
ARCHITECTURE OF RIGHT BROTHERS FLIGHT & MARUTA SAKHI (INDIAN FLIGHT)
முதல் விமானம் ஓட்டிய இந்தியன் !! :
இன்றைய
விமானங்கள் பயன்படுத்தும்
பெட்ரோல் இஞ்சின்கள் போலன்றி
பாதரசத்தை எரிபொருளாகக்
கொண்ட MERCURY VORTEX ENGINE என்னும்
இஞ்சின் அமைப்பைப் பயப்னடுத்தினார்!!
இது இன்றளவிலும்
கண்டுபிடிக்க இயலாத தொழில்நுட்பமாகவே
உள்ளது!! பாதரசத்தை
சூடாக்குவதன் மூலம் அதில்
உண்டாகும் அயனிகளால் மின்சாரத்தை
உருவாக்கி அந்த மின்சாரத்தின்
மூலம் விமானத்தை இயக்குவதே
இதன் தொழில்நுட்பமாகும்!!
இங்கு பாதரசத்தைச்
சூடேற்ற சூரிய வெப்பத் தகடுகள்
பயன்படுத்தப் பட்டன!!
இதன் மூலம்
அந்த காலத்துத் தொழில்நுட்பங்களில்
எல்லாம் சூரிய சக்தி இன்றை
விடவும் மிக அதிகமாகப்
பயன்படுத்தப் பட்டதையும்
அன்றே மின்சாரம் உபயோகத்தில்
இருந்ததையும் புரிந்து
கொள்ளலாம்!!
தல்படேவின்
ஆராய்சிகளுக்கு பரோடா மன்னர்
சாயாஜி ஷிண்டே அவர்கள் ஆதரவும்
பொருளுதவியும் அளித்தார்!!
அதன் மூலம்
தமது விமானத்தை சுப்பராய
சாஸ்திரியின் உதவியுடன்
உருவாக்கினார் தல்படே!!
1895 ஆம்
ஆண்டு (நாள்
தெரியவில்லை) அதாவது
ரைட் சகோதரர்கள் விமானம்
வெள்ளோட்டம் விடுமுன்
எட்டாண்டுகளுக்கு முன்னர்
தல்படே தமது விமானத்தை மும்பை
சவுபாத்தி கடற்கரையில்
வெள்ளோட்டம் விட்டார்!!
அந்த விமானத்தின்
பெயர் 'மருத்சக்தி'
அதாவது காற்றின்
சக்தி !! அங்கு
பரோடா அரசர் சாயாஜி ஷிண்டே,
காங் தலைவர்
கோவிந்த ரானடே மற்றும் பல
நீதிபதிகள் போன்ற பெரிய
மனிதர்கள் மற்றும் பல பொதுமக்கள்
குழுமி இருக்க தமது விமானத்தை
இயக்கினார் தல்படே!!
தமது விமானம்
இயங்கும் தன்மை குறித்த சில
விஷயங்களில் தெளிவு கிடைக்காமையால்
நல்ல வேளையாக அவர் அதை ஆளில்லா
விமானம் என்ற அளவில்தான்
இயக்கினார்!!!
ஏனெனில்
ரைட் சகோதரர்கள் விமானம் 100
அடி உயரத்தில்
20 செகண்டுகள்
பறந்து கீழே விழுந்து விட்டது!!
ஆனால் தல்படேவின்
விமானமோ 1500 அடி
உயரத்தில் 17 நிமிடங்கள்
பறந்து அப்புறம் கீழே விழுந்தது!!!
இந்தச் செய்தி
அன்றைய நாட்களில் வெளியான
பாலகங்காதர திலகரின் 'கேசரி'
நாளிதழில்
வெளிவந்துள்ளது!!!!
இது
போன்ற சாதனையை செய்த தல்படேவின்
ஆராய்சிகள் அப்புறம் என்ன
கதியாகின என்று அடுத்த பதிவில்
சொல்கிறேன்!!!
Comments
Post a Comment